Robusta Uganda Coffee خرید قهوه روبوستا اوگاندا

مشاهده جدول مشخصات
موجودی کالا: 0

توضیحات

جهت خرید قهوه روبوستا اوگاندا به صورت خرد و عمده و دریافت قیمت قهوه های مختلف با ما در تماس باشید 02128425678

مدیر فروش 09366558620

خرید قهوه روبوستا اوگاندا

اوگاندا کشوری در آفریقای شرقی است که حدود 28 میلیون نفر جمعیت دارد. از سال 1962 با جدا شدن از سیطره حاکمیت انگلیس (امپراتوری بریتانیا) ، یک کشور با ساختار جمهوری دموکراتیک می باشد.

سرانه تولید ناخالص داخلی کشور اوگاندا در سال 2008 ، 203/1 دلار برآورد شده است و این کشور در رتبه بندی 181 کشور جهان در رتبه 160 قرار دارد ، بنابراین در میان کشورهای در رتبه پایین قرار دارد.

با در نظر گرفتن شاخص توسعه انسانی ، کشور اوگاندا در موقعیت 157 از 182 قرار دارد.

صادرات قهوه بخش مهمی از اقتصاد کشور اوگاندا است ، که 27٪ از کل صادرات را تشکیل می دهد و اوگاندا در سطح بین المللی به عنوان یک تولید کننده مهم قهوه در نظر گرفته می شود و سالانه حدود 3 میلیون کیسه قهوه صادر می کند.

گیاه قهوه روبوستا اوگاندا
گیاه قهوه روبوستا اوگاندا

تقریباً 100٪ محصولات قهوه روبوستا اوگاندا صادر می شود ، زیرا مردم اوگاندا معمولاً چای می نوشند و کمتر اقدام به خرید قهوه می نمایند.

قهوه روبوستا اوگاندا

متداول ترین نوع قهوه درکشور اوگاندا ، قهوه canephora (قهوه روبوستا اوگاندا) است که 90٪ از کل تولید قهوه  کشور را تشکیل می دهد و در شعاع 300 کیلومتری دریاچه ویکتوریا تولید می شود.

قهوه روبوستا اوگاندا
قهوه روبوستا اوگاندا

معمولاً اعتقاد بر این است که قهوه روبوستا اوگاندا بومی این کشور است ، زمانی که برخی گیاهان وحشی از این نوع در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در سال 1860 پیدا شد.

اکثر قهوه روبوستا اوگاندا یک قهوه “طبیعی” است که با استفاده از روش “خشک” بدست می آید ، اما برخی قهوه های “شسته” نیز وجود دارد که با روش “مرطوب” بدست می آیند.

بدیهی است که هزینه های بیشتر و نیازهای سازمانی لازم برای روش مرطوب ، مردم را به سمت تولید قهوه طبیعی ترغیب می کند ، این روش با استفاده از روش خشک ارزان تر حاصل می شود.

قهوه عربیکا (قهوه عربیکا) بومی کشور اوگاندا نیست ، اما در آغاز قرن بیستم از مالاوی معرفی شد. این گیاه عمدتا در مناطق کوه الگون و در غرب کشت می شود. در این مناطق اوگاندا می توان قهوه های شسته (به نام Bugisu و Wugars) و طبیعی (Drugars) عربیکا را پیدا کرد.

قهوه اوگاندا
قهوه در اوگاندا

موقعیت جغرافیایی کشور که در خط استوا کشیده شده است ، امکان برداشت قهوه را در دو فصل مختلف فراهم می کند.

نکات هنگام خرید قهوه روبوستا اوگاندا

رتبه بالای اوگاندا در میان مهمترین کشورهای تولید کننده قهوه به معنای خوب بودن وضعیت مالی کشاورزان پرورش دهنده قهوه ربوستا اوگاندا نیست.

برعکس ، یک کشاورز اوگاندا به دلیل قیمت های رقابتی پرداخت شده برای قهوه در مقیاس بین المللی در یک فقر دائمی فقر زندگی می کند به دلیل اینکه ثروت تولید شده توسط قهوه تولید شده آنها به وسیله بسیاری از واسطه ها ، با بهره برداری از جهل و ضعف مالی کشاورزان، به تاراج می رود.

در حقیقت واسطه ها اقدام به خرید قهوه تولید شده توسط کشاورزان نموده و غالب سود حاصل از فروش و صادرات قهوه ربستا اوگاندا تولید شده در جیب واسطه گران ریخته می شود.

، قهوه روبوستا اوگاندا از آن حالت اولیه گیلاس قرمز (کیبوکو به زبان لوگاندا) همانطور که از حلقه های زیادی از زنجیره قهوه از طریق مراحل خشک کردن ، پوسته شدن ، انتخاب و پر کردن کیسه ها عبور می کند، ارزشش به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد تا آماده صادرات شود.

قهوه سبز روبوستا اوگاندا
دانه سبز قهوه ربوستا اوگاندا

با این وجود کشاورزان قهوه روبوستا اوگاندا معمولاً نمی توانند از مرز کیبوکو فراتر رفته و سهم بیشتری از ارزش قهوه را از آن خود کنند. این موضوع به دلیل تعداد زیاد مراحل تولید و آماده سازی قهوه روبوستا اوگاندا برای صادرات اتفاق می افتد.

واسطه ها تمام تلاش خود را می کنند تا جلوی گسترش تجارت قهوه روبوستا اوگاندا را توسط کشاورزان بگیرند.

به دلیل نیاز به پول ، بیشتر کشاورزان  قهوه روبوستا اوگاندا وام هایی را از دلالان می پذیرند ، پولی که به محض شکوفه درخت قهوه روبوستا اوگاندا دریافت می کنند و قول می دهند قهوه را هنگام برداشت بفروشند.

با این کار ، کشاورزان نه تنها قهوه روبوستا خود را می فروشند ، بلکه هر نوع امکان دستیابی به سهم بیشتری از ارزش قهوه روبوستا اوگاندا تولید شده را از خود سلب می کنند.

کشاورزان قهوه روبوستا اوگاندا
کشاورزان قهوه روبوستا اوگاندا

چنین وضعیتی نه تنها شرایط سخت زندگی را برای کشاورزان قهوه روبوستا اوگاندا ایجاد می کند ، بلکه باعث کاهش قابل توجه کیفیت قهوه روبوستا اوگاندا می شود.

قابل درک است که کشاورزان قهوه روبوستا اوگاندا علاقه چندانی به مراقبت از چنین محصولی با درآمد ناچیز ندارند.

آنها گیلاس های قهوه ربوستا اوگاندا را بدون توجه به اینکه رسیده هستند یا نه ، می چیند و از آنها در برابر تخمیر محافظت نمی کنند. در نتیجه ، بسیاری از دانه ها نارس ، تخمیر شده و فاسد به قهوه راه پیدا می کنند و کیفیت آن را کاهش می دهند.

به منظور بهبود شرایط کشاورزان قهوه ربستا اوگاندا ، یونیسف تلاش می کند تا “مدل مالکیت کشاورزان” خود را اعمال کند ، که کشاورزان قهوه ربوستا اوگاندا برای سازماندهی و پوشش هرچه بیشتر نقشها در زنجیره ارزش قهوه روبوستا اوگاندا مجبور به رعایت آن هستند.

اگر کشاورز نقش های بیشتری را ایفا کند ، به او امکان می دهد سهم بیشتری از ارزش قهوه تولید شده را بدست آورد و بنابراین ثروت بیشتری بدست آورد.

اطلاعات بیشتر

وزن 1000 g
درجه رست

لایت, مدیوم, دارک

امتیاز و نظر کاربران

5 / 0
میانگین امتیاز 0 امتیاز و رای
خرید قهوه روبوستا اوگاندا
  • تصاویر
  • توضیحات محصول
  • جدول مشخصات
  • نظرات کاربران